Skip to content

Kolibri stories | Onze held in voorraadbeheer, Jeffrey

Kolibri Company maakte twaalf jaar geleden een groei door, waardoor er een nieuwe functie vrijkwam. Deze functie werd vervuld door Jeffrey. Hij houdt zich onder andere bezig met de inkoop van productiemateriaal en voorraadbeheer. Een grote klus, want door de Kolibri Home collectie hebben wij wel meer dan 2000 pallets in onze opslag staan. Benieuwd naar zijn werkzaamheden? Maak dan in deze blog kennis met Jeffrey.

Al 12 jaar bij Kolibri
‘’12 jaar geleden begon mijn avontuur bij Kolibri. Ik solliciteerde oorspronkelijk voor een verkoopfunctie, maar uiteindelijk ben ik aangenomen voor een andere positie. Het bedrijf groeide snel en er was behoefte aan extra mankracht, hierdoor kwam er een functie vrij als inkoper, waarvoor ik bijna al mijn 12,5 jarig jubileum kan vieren!’’

Rol als inkoper
‘’Als inkoper ben ik verantwoordelijk voor het beheren van de voorraadmaterialen bij Kolibri. Dit zijn veel materialen voor verschillende productieafdelingen, maar ook voor de kantoren of drukwerk zoals catalogussen. Denk verder ook aan materialen als potcovers, stokken en hoezen voor de Kolibri Orchids en kantoorartikelen als papier en enveloppen. Daarnaast houd ik de voorraad bij in ons voorraadbeheer, want met ons Kolibri Home assortiment hebben wij een grote voorraad. Het is belangrijk om dit goed bij te houden, zodat er voldoende sierpotten zijn om met de orders mee te sturen. Ook help ik onze arbeidsplanner met het bijhouden van de urenregistratie van onze Kolibri medewerkers.’’

Een typische dag bij Kolibri
‘’Zoals velen begin ik mijn dag met koffie en het controleren van de uren van onze medewerkers. Ik start elke dag achter mijn computer om de e-mails te beantwoorden van leveranciers en vraag nieuwe offertes aan. Het bijhouden van de voorraad is ook een dagelijkse taak en voer ik regelmatig controles uit of het voorraadbeheer nog klopt. Hier ga ik na of de nieuwe voorraad op tijd wordt bezorgd en of er voldoende ruimte in ons magazijn vrij is. Als dit niet klopt, zullen we namelijk met het team een oplossing moeten vinden om ruimte vrij te maken.’’

Jouw favoriete Kolibri Orchids is…
‘’Bij Kolibri hebben we alleen maar prachtige orchideeën 😉, dus moeilijk om een favoriet te kiezen.’’

Een opvallende periode
‘’Voor mij springt de periode rondom de eindejaarstelling eruit. Veel medewerkers zijn dan op vakantie, dus er is minder personeel beschikbaar om de voorraad na te tellen. Het gaat hier dan niet om twee pallets met sierpotten, het kan namelijk wel gaan om 2000 pallets. Er worden aan het einde van het jaar controles uitgevoerd door externe bedrijven, dus alles moet kloppen. Met ruim 2000 pallets keramiek, hoezen, potcovers en meer is dit een enorme klus.’’

Ontwikkelingen
‘’Door interne verschuivingen binnen Kolibri, krijg ik steeds meer taken toegewezen. Zo ben ik nu verantwoordelijk voor de urenregistratie van onze medewerkers en maak ik planningen voor ons team. Het leukste aan mijn baan zijn de doorgroeimogelijkheden die het bedrijf mogelijk maakt. Ook het werken in een jong en gedreven team maakt het werken bij Kolibri leuk. We werken goed samen en halen het beste in elkaar naar boven.’’

Meer volgen van Kolibri Company? Via onze socialmediakanalen inspireren we je met de leukste foto’s, video’s en geven we een kijkje achter de schermen.

Instagram: @kolibri_company_
Facebook: @KolibriCompany

Kolibri stories | Onze held in voorraadbeheer, Jeffrey

Kolibri Company maakte twaalf jaar geleden een groei door, waardoor er een nieuwe functie vrijkwam. Deze functie werd vervuld door Jeffrey. Hij houdt zich onder andere bezig met de inkoop van productiemateriaal en voorraadbeheer. Een grote klus, want door de Kolibri Home collectie hebben wij wel meer dan 2000 pallets in onze opslag staan. Benieuwd naar zijn werkzaamheden? Maak dan in deze blog kennis met Jeffrey.

Al 12 jaar bij Kolibri
‘’12 jaar geleden begon mijn avontuur bij Kolibri. Ik solliciteerde oorspronkelijk voor een verkoopfunctie, maar uiteindelijk ben ik aangenomen voor een andere positie. Het bedrijf groeide snel en er was behoefte aan extra mankracht, hierdoor kwam er een functie vrij als inkoper, waarvoor ik bijna al mijn 12,5 jarig jubileum kan vieren!’’

Rol als inkoper
‘’Als inkoper ben ik verantwoordelijk voor het beheren van de voorraadmaterialen bij Kolibri. Dit zijn veel materialen voor verschillende productieafdelingen, maar ook voor de kantoren of drukwerk zoals catalogussen. Denk verder ook aan materialen als potcovers, stokken en hoezen voor de Kolibri Orchids en kantoorartikelen als papier en enveloppen. Daarnaast houd ik de voorraad bij in ons voorraadbeheer, want met ons Kolibri Home assortiment hebben wij een grote voorraad. Het is belangrijk om dit goed bij te houden, zodat er voldoende sierpotten zijn om met de orders mee te sturen. Ook help ik onze arbeidsplanner met het bijhouden van de urenregistratie van onze Kolibri medewerkers.’’

Een typische dag bij Kolibri
‘’Zoals velen begin ik mijn dag met koffie en het controleren van de uren van onze medewerkers. Ik start elke dag achter mijn computer om de e-mails te beantwoorden van leveranciers en vraag nieuwe offertes aan. Het bijhouden van de voorraad is ook een dagelijkse taak en voer ik regelmatig controles uit of het voorraadbeheer nog klopt. Hier ga ik na of de nieuwe voorraad op tijd wordt bezorgd en of er voldoende ruimte in ons magazijn vrij is. Als dit niet klopt, zullen we namelijk met het team een oplossing moeten vinden om ruimte vrij te maken.’’

Jouw favoriete Kolibri Orchids is…
‘’Bij Kolibri hebben we alleen maar prachtige orchideeën 😉, dus moeilijk om een favoriet te kiezen.’’

Een opvallende periode
‘’Voor mij springt de periode rondom de eindejaarstelling eruit. Veel medewerkers zijn dan op vakantie, dus er is minder personeel beschikbaar om de voorraad na te tellen. Het gaat hier dan niet om twee pallets met sierpotten, het kan namelijk wel gaan om 2000 pallets. Er worden aan het einde van het jaar controles uitgevoerd door externe bedrijven, dus alles moet kloppen. Met ruim 2000 pallets keramiek, hoezen, potcovers en meer is dit een enorme klus.’’

Ontwikkelingen
‘’Door interne verschuivingen binnen Kolibri, krijg ik steeds meer taken toegewezen. Zo ben ik nu verantwoordelijk voor de urenregistratie van onze medewerkers en maak ik planningen voor ons team. Het leukste aan mijn baan zijn de doorgroeimogelijkheden die het bedrijf mogelijk maakt. Ook het werken in een jong en gedreven team maakt het werken bij Kolibri leuk. We werken goed samen en halen het beste in elkaar naar boven.’’

Meer volgen van Kolibri Company? Via onze socialmediakanalen inspireren we je met de leukste foto’s, video’s en geven we een kijkje achter de schermen.

Instagram: @kolibri_company_
Facebook: @KolibriCompany

Gerelateerde Stories

Schrijf je in

en ontvang 10% korting in je mail!

Betalingsfooter HF2